,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Epifanii, którzy poświęcają się i są wiernymi przed otwarciem gościńca świątobliwości, ale po 16 września 1954 roku, stąd za pózno, by należeć do wybranych. Oni muszą osiągnąć o wiele wyższy stopień harmonii z prawdą i sprawiedliwością w tym życiu, aniżeli poprzednio wymienione dwie grupy nie poświęconych. Muszą także osiągnąć odpowiedni stopień świętości." TP '79, str. 15: "(26) Madan (walka) jest, typem trzeciej klasy rozwijanej okresie działania Nowego Przymierza Poświęconych Obozowców Epifanii, najwyższej klasy spośród quasi- wybranych. Pod zwierzchnictwem Godnych będą oni najzdolniejszymi polemistami (Juda 3) na rzecz Prawdy." TP '73, str. 52: "[Poświęceni członkowie Obozu Epifanicznego] (& ) mają oni wiele wspaniałych błogosławieństw obecnie i będą je posiadali w Tysiącleciu. Oni są również tymczasowo usprawiedliwieni z wiary w Chrystusie i są przyjęci przez Boga w ich poświęceniu (Przyp. Sal. 23:26), jako nasienie Abrahamowe sprzed Tysiąclecia pod ziemskimi zarysami Przymierza Związanego Przysięgą, mają oni również przywilej modlenia się do Boga i mają społeczność z Nim." TP '82, str. 53: "(22) Młodociani Godni i Poświęceni Obozownicy Epifanii, antytypowi synowie cudzoziemca i antytypowi eunuchowie, do których wiersze 4 i 6 odnoszą się bezpośrednio, trzymają się silnie ziemskich zarysów Przymierza związanego przysięgą (E 4, 353-358; Ter.Pr.'78, str. 96, kol. l, od góry) jako część piasku ( jako piasek, który jest na brzegu morskim ). Młodociani Godni (i być może Poświęceni Obozownicy Epifanii) zachowujący wiernie przymierze są rozwijani przez zarysy Przymierza, którego typem jest Anna (E 13, 19,20,31). (& ) Przez trzymanie się Przymierza i wypełnianie jego zobowiązań wpisują swoje imiona w księgę żywota (P'50,110)." TP '60, str. 58: "Jest to przyczyna, dla której wierzymy, że niektórzy z poświęconych członków Obozu Epifanicznego mogą przeżyć czas ucisku i z uwagi na to, podobnie jak Starożytni i Młodociani Godni, Obozowcy Epifanii będą wśród "pierwszych, którzy przyjdą pod warunki Nowego Przymierza i to tuż przed ziemską fazą Królestwa ustanowionego nad %7łydami" (P'38, 158; TP. 1952, 91; 1958, 6)." TP '82, str. 92: "Brat Johnson jasno nauczał, że wielu nowo próbnie usprawiedliwionych jednostek będzie przychodzić do Obozu Epifanicznego na długo po pazdzierniku 1954 roku, łącznie z licznymi, którzy przyjdą w czasie nawrócenia Izraela (E 10, 114, 610; P '47, 53, par. 2). I on liczył się z faktem przychodzenia po 1954 roku i łączenia się z Panem w poświęceniu przez tych, którzy będą się stawali Poświęconymi Obozownikami Epifanii. Ci będą stanowić najwyższą klasę pośród quasi-wybranych. W istocie, gdy dojdziemy do czasu po drugiej fazie ucisku Jakuba, po nawróceniu Izraela, to Obóz Epifaniczny zostanie wcielony do Obozu Tysiąclecia a wszyscy nie poświeceni Obozownicy Epifanii zostaną przemieszczeni z Obozu Epifanii do Obozu Tysiąclecia (P '73, 29)." TP '73, str. 52: "Gdy będą na próbie do życia pod Nowym Przymierzem, to nie stracą oni tego pokrewieństwa Przymierza Związanego Przysięgą i tych przywilejów. Bóg wielce zaszczyci ich ponieważ okazują się oni wierni wśród większej próby niż będzie miała klasa restytucyjna w ogólności. Oni zostaną uprzywilejowani stać się specjalnymi pomocnikami Starożytnych i Młodocianych Godnych oraz będą bardzo zdolnymi pomocnikami dla rodzaju ludzkiego, gdy będą z nim wchodzić na Gościniec Zwiętobliwości." TP '60, str. 58: "Jest to więc logiczne i zgodne z Boskimi przymiotami, że poświęceni członkowie Obozu Epifanicznego otrzymają pod Nowym Przymierzem najwyższe stanowiska, tylko o jeden stopień niższe od obu klas Godnych w Tysiącleciu; tak to jest przedstawione przez trzeciego syna Ketury Madana (pierwsi dwaj synowie: Zamram i Joksan, oraz potomkowie Joksana wyobrażają klasy wśród Godnych). Ze względu na ich poświęcenie w czasach przewagi 28 grzechu oraz wierność w poświęceniu, są oni więcej zbliżeni do harmonii z Bogiem i Jego zasadami niż wszyscy pozostali Quasi Wybrańcy." TP '82, str. 54: "Mają zapewnienie Pańskie (Izaj. 56:5), że nikt z nich nie upadnie na próbie Małego Okresu, ich charakter, honor i natura będą trwać wiecznie, nigdy nie zostaną wygładzone." 4. TYMCZASOWO USPRAWIEDLIWIENI Druga Ogólna Grupa QUASI WYBRANYCH Pokazani w 4-tym synie Abrahama z Ketury Mydyjanie i trzech wnukach jego: Henoch, Abyda i Eldaa. I z nimi ma się sprawa z obu rodzajami usprawiedliwienia, podobnie jak z klasami Starożytnych i Młodocianych Godnych. TP '78, str. 93: "(6) Druga ogólna grupa quasi-wybranych składa się z tych pogan (i niektórych %7łydów), którzy podczas Wieku Ewangelii, włączając nasze czasy, chociaż się nie poświęcili, to jednak pokutowali za swoje grzechy i przyjęli Jezusa jako swego Zbawiciela pozostając wiernymi okupowi i sprawiedliwości. A zatem przyjęli łaskę Bożą w próbnym usprawiedliwieniu z towarzyszącymi mu błogosławieństwami, pokoju z Bogiem , który jest przeznaczony jako stopień do osiągnięcia tej [wyższej] łaski, w której stoimy (Rzym. 5:1, 2), to znaczy, jeszcze większych przywilejów i błogosławieństw poświęcenia . Osiągnęli oni odpowiedni stopień harmonii z zasadami prawdy i sprawiedliwości, a także, przynajmniej w pewnej mierze, przyłożyli się do studiowania i rozpowszechniania Słowa Bożego. Byli oni jak gdyby, prawie, widocznie z wybranych, chociaż istotnie takimi nie byli w tym znaczeniu, że nie podjęli następnego kroku poświęcenia polegającego na wyrzeczeniu się swej własnej woli w stosunku do siebie i świata a przyjęciu woli Bożej jako własnej. Ponieważ oni nie wykorzystali próbnego usprawiedliwienia, jako środka do poświęcenia, przyjęli tę łaskę Bożą nadaremno (2 Kor. 6:1). Takie jednostki pozostawały lojalne wobec okupu i sprawiedliwości i mimo, że się nie poświęcały w czasach przedrestytucyjnych, to jednak posiadając w jakimkolwiek stopniu harmonię z prawdą i sprawiedliwością, osiągnięte w tym życiu, będą miały [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|