, Łabuz Piotr, Marcin Urbański NLP i YAN sytem w biznesie 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

przypomina mi si reklama jednego z towarzystw ubezpieczeniowych: 
Z
nami nie stracisz !
któr pos si jeden z agentów próbuj cy* sprzeda
mi polis .
Po us yszeniu  nami nie stracisz natychmiast pomy la em:
Z

Hmm... nie my la em, e mog co straci ale skoro ju o tym wspomnia
to ...
oczywi cie nie kupi em tej polisy !
Czy to znaczy, aby nigdy nie u ywa zaprzecze ? Ale sk d! To
by oby  .
wylewanie dziecka z k piel  U ywaj c bowiem tego s owa w
sposób w ciwy i wiadomy mo esz uzyska bardzo po dane (w yciu
prywatnym i zawodowym) rezultaty.
Na wielu szkoleniach dot. negocjacji, j zyka perswazji i wywierania
wp ywu w których bra em udzia powtarzano do znudzenia: "NIGDY nie
ywaj s owa NIE !". Niektórzy trenerzy, handlowcy, tak zwani "spece" od
sprzeda y uwa aj to wr cz za jedn ze "z otych" regu marketingu.
Zastanawiam si jak d ugo jeszcze ludzie Ci b sabotowa swoje wysi ki,
ile czasu minie zanim zorientuj si , e umiej tne stosowanie s owa NIE
daje wr cz osza amiaj ce efekty!!!
wiadome i celowe stosowanie s owa NIE w komunikacji z innymi
lud mi (werbalnej i nie werbalnej) przynosi doskona e rezultaty. Dzi ki
temu s owu mo esz wywo ywa w umy le osoby, z któr si komunikujesz
okre lone obrazy, d wi ki oraz - co wa niejsze - po dane przez Ciebie
stany emocjonalne. Np. stan gotowo ci do zakupu czy stan, w którym
wiadomy umys nie zauwa a, i usi ujesz mu  .
co sprzeda 
Copyright 2003  2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 35 z 62
 Mistrz Manipulacji  podstawy (NLP i YAN System w biznesie)
Przypomina mi si tutaj sytuacja sprzed kilku lat, której by em
wiadkiem i która do dzisiaj tkwi mi w pami ci jako przyk ad wyj tkowo
skutecznego wywierania wp ywu. Otó którego dnia zosta em zaczepiony
na ulicy przez elegancko wygl daj cego jegomo cia, który po kilku
pytaniach (teraz wiem, e ocenia mnie jako potencjalnego klienta) wr czy
mi zaproszenie dla dwóch osób do eleganckiego lokalu na prezentacje oferty
turystycznej. Oczywi cie wspomnia mimochodem o darmowym
pocz stunku z lampk niez ego wina w wyj tkowo mi ej i kameralnej
atmosferze (zanim jeszcze doko czy ju widzia em oczyma wyobra ni te
suto zastawione sto y uginaj ce si pod ci arem jad a i godnego napitku -
ten akwizytor by naprawd niez y!).
Rzeczywisto okaza a si nieco skromniejsza, cho nie mia em
powodów do narzeka . Elegancki, stylowy lokal w centrum miasta,
wytworna obs uga, ca kiem niez e przystawki, kieliszek dobrego czerwonego
wina. Wszystko to z klasyczna muzyk w tle.
Zapowiada o si ciekawie i z niecierpliwo ci czeka em na to co
dzie dalej zdaj c sobie oczywi cie spraw , e za ca a t imprez w taki czy
inny sposób zap ac zaproszeni  .
go cie
I oto na scen wkracza gospodarz wieczoru w osobie m odego,
eleganckiego, opalonego m czyzny, który przedstawi si jako reprezentant
firmy turystycznej X. Czeka em, kiedy przejdzie do prezentacji oferty licz c
na niezwyk przyjemno w demaskowaniu handlowych zagrywek i
sposobików na sprzedanie nam czego , czego absolutnie kupi nie chcemy a
w moim umy le uruchomi si alarm  .
UWAGA! Chc Ci co sprzeda !
Ku mojemu zaskoczeniu nic takiego nie nast pi o. adnego alarmu
mimo, e ewidentnie podlegali my  .
handlowej obróbce Dlaczego?
Poniewa to, co us yszeli my w niezwykle skuteczny sposób wy czy o
wiadomy wykrywacz  .
sprzeda y Przystojniak, bowiem w bardzo
umiej tny sposób wykorzystywa w tym, co mówi s owo  .
NIE
Gdyby powiedzia :

Szanowni Pa stwo, zaprosili my tu Pa stwa, aby przedstawi
nasz fantastyczna ofert handlow . Za atrakcyjn cen mo ecie
korzysta z najlepszych hoteli, piaszczystych pla ... itd. by oby to
dok adnie to czego si spodziewali my i jego wysi ki mia y by raczej
marne szanse powodzenia. W umys ach s uchaczy natychmiast odezwa by
Copyright 2003  2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 36 z 62
 Mistrz Manipulacji  podstawy (NLP i YAN System w biznesie)
si alarm  co skutkowa o by zamkni ciem
UWAGA! Chc Ci co sprzeda !
na dalsze komunikaty.
Przystojniak powiedzia jednak zupe nie co innego:

Szanowni Pa stwo, na pocz tku chcia bym uprzedzi , e NIE
dziemy tu rozmawia o wspania ych wakacjach nad ciep ymi morzami,
NIE b Pa stwu opowiada o tych wszystkich atrakcjach jakie oferuj
luksusowe kurorty po one przy piaszczystych pla ach, nad lazurowymi
wodami. NIE b tak e Pa stwu mówi o tym e to wszystko mo na mie
za naprawd niewielkie pieni dze. Spotkali my si tu bowiem aby
porozmawia o powa nych sprawach, np. o tym jak wa ny dla naszego
zdrowia jest rozs dnie zaplanowany wypoczynek ... itd.
.
Jak s dzisz, co si dzia o w umys ach s uchaczy podczas tego
monologu? Oczywi cie! Nie wiadomy umys przywo okre lone obrazy
(wakacje, luksusowe kurorty, lazurowe morze, piaszczysta pla a...) co
sprawi o, e zamiast sygna u  pojawi si sygna  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • modemgsm.keep.pl