,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Dyskutowali my o skuteczno ci mailingów. Jakie by o moje zdziwienie, gdy z dum w g osie o wiadczy , e wspó czynnik CTR* w przypadku akcji mailingowych jakie przeprowadzaj wynosi ponad nieco ponad 7%. Oniemia em. - A móg by mi pokaza , cho jeden tekst opracowany przez Wasz agencj ? zapyta em - Jasne, nie ma problemu! rzek wyra nie ucieszony moim zainteresowaniem Po chwili ju czyta em tre e-maila reklamuj cego pewien produkt. - No tak, tego si spodziewa em powiedzia em wiesz poprosi em Ci o tego e-maila, poniewa zdziwi o mnie to, e z tak dum opowiada o tym 7% CTR. Powiem Ci szczerze, nasze mailingi nie schodz poni ej 20%. Co wi cej równie wysoki jest % zamówie z nich osi gany. - Jak to? Niemo liwe! z niedowierzaniem pokr ci g ow - Wiesz co? Zróbmy ma y eksperyment. We najlepszego swojego fachowca od mailingów i wpadnijcie jutro do mnie... poka e Wam co ciekawego. Copyright © 2003 2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski) www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl info@yanscron.pl strona 51 z 61 Mistrz Manipulacji podstawy (NLP i YAN System) I od tego dnia w nie rozpocz a si moja ponad tygodniowa praca dla tej agencji. Pewnie nie zdziwisz si , gdy powiem, e w krótkim czasie CTR ich mailingów si podwoi o. Jak to zrobi em? Wystarczy o pokaza im jak stosowa j zyk perswazji w taki sposób, aby zwróci uwag odbiory na tytu e-maila, jego tre oraz aby odbiorca sta si klientem (kupi oferowany produkt). Zanim jednak pomy lisz rewelacja! To to nic nowego! adna chcia bym zada Ci pytanie: zy potrafi by w 5 zdaniach napisa jak C powinien wygl da KA DY e-mail sprzedaj cy dowolny produkt tak aby by skuteczny ? Je li potrafisz to zrobi to gratuluj mo esz czyta ten tekst dalej aby przekona si ja du o mia racji. Je li nie potrafisz, przeczytaj go koniecznie a zrozumiesz jak proste regu y rz dz tworzeniem tego typu tekstów. Elementami typowego e-maila s : adres nadawcy tytu (temat) nag ówek wprowadzenie tre sygnaturka (podpis) Ka dy z tych elementów decyduje o wyst pieniu lub nieokre lonej reakcji odbiorcy e-maila. Co decyduje o tym czy e-mail, który wys zostanie otwarty? Oczywi cie tytu (temat) ale tak e co nadzwyczaj rzadko bierze si pod uwag adres nadawcy (!). Nie tak dawno przeprowadzili my eksperyment i do wybranej grupy odbiorców wys ali my e-mail z promocyjn ofert na jedno z naszych szkole . W pierwszym przypadku adresem nadawcy by adres: szkolenia@nazwa.pl w drugim promocje@nazwa.pl Jak s dzisz w którym przypadku efektywno by a ponad 2-krotnie wi ksz ? Zasada nr 1 Pole from od (ang. ) w Twoim e-mailu jest nie mniej wa ne, ni pozosta a cz e-maila! Bardzo cz sto dobrze dobrana zawarto tego pola (i nawi zuj ca do dobrego Tematu) decyduje o tym, czy zostanie od otwarty! Copyright © 2003 2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski) www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl info@yanscron.pl strona 52 z 61 Mistrz Manipulacji podstawy (NLP i YAN System) Przejd my do kolejnego elementu decyduj cego o tym czy odbiorca zwróci uwag na Twój e-mail i go otworzy czyli Tematu (niektórzy nazywaj to Tytu em). Najcz ciej pope nianym b dem jest wpisywanie jako tematu informacji typu: oferta na komputery nasz nasza , oferta , zobacz najnowsz ofert ... , propozycja wspó pracy itd. Co si dzieje z wi kszo ci takich e-maili? L duj w koszu! Tytu MUSI przyci ga uwag , wywo intensywn piln potrzeb przeczytania reszty tekstu i stan totalnego zaciekawienia. Na szkoleniach cz sto powtarzam: - Wyobra sobie, e tytu Twojego e-maila to tytu ksi ki, której zawarto ci jest to, co w tym e-mailu napiszesz. Czy ktokolwiek si gn by po ksi zatytu owan : ? Oto oferta handlowa firmy X Ostatnio wys ali my mailing, w którym pierwszy z maili mia tytu : UWAGA! Kto jeszcze chce umie przekona ka dego do wszystkiego i pozna najbardziej kontrowersyjne techniki manipulacji... itd. drugi za zatytu owany by : Zarabiaj takie pieni dze na jakie zas ugujesz... albo jeszcze wi ksze ! (by mo e nawet je otrzyma /otrzyma ). Ponad 25% odbiorców otworzy o e-maila, aby zobaczy co jest w rodku! Mogli my oczywi cie zatytu owa te maile w sposób tradycyjny np. [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] |
Podobne
|